EVENTS > #6 > NEWS

Results event poll MoMo #6

11 June 2008

[slideshare id=461005&doc=momo6poll-1213192474272044-9&w=425]

During the previous Mobile Monday the audience had the opportunity to give their opinion via the backchannel or using their phone the oldskool way: via SMS. During the presentations we had various questions and theses for the crowd to vote on. In this post we share the results of the polls.

We’d like to say a big thank you to RoelandP from Slandr for hacking and coding the poll feature together. It all worked nicely with the backchannel and SMS answers.

1. Do you use Mobile Internet? (n=56)
Yes: 93%
No: 7%

2. Mobile Marketing is already an important communication channel (n=18)
Agree: 28%
Disagree 72%

3. Which URL would you use? (n=28)
domain.mobi 7%
mobiel.domain.nl: 4%
m.domain.nl: 89%

4. When will you make your first livecast? (n=18)
I already make livecasts: 39%
Soon: 44%
Never: 17%

5. Scanable logos are better than QR codes (n=10)
Agree: 80%
Disagree: 20%

6. What is the shortcoming of Mobile Marketing? (n=14)
Too few users: 43%
No content: 7%
Lack of initiative at the advertiserside: 50%

7. Blyk would work in The Netherlands (n=19)
Disagree: 32%
Agree: 68%

8. Banners only work on the web (n=14)
Agree: 29%
Disagree: 71%

9. The Asian market is a good predictor for Europe (n=16)
Agree: 19%
Disagree: 81%

10. Advertisements are nearing the end of their lifecycle (n=10)
Disagree: 20%
Agree: 80%

Comments (8)

  1. Leuk onderzoekje. Is het enigszins representatief?

    Hoeveel Mobile Monday visitors deden mee aan de poll?

    Ben benieuwd…

    Alvast bedankt,

    Stijn

  2. Sam Warnaars

    Hey Stijn,

    Het aantal mensen dat per poll reageerde verschilde per vraag. Ik heb de post bijgewerkt met het aantal mensen dat reageerde (n=x).

    Natuurlijk kan je je afvragen of deze resultaten representatief zijn, ik denk van niet: mensen konden op vrijwillige basis, de zaal was natuurlijk geen dwarsdoorsnede van de (Nederlandse) bevolking, etc. De resultaten geven vooral aan hoe er in de zaal over de stellingen/vragen werd gedacht.

  3. Leuk om de resultaten terug te zien. Alleen de visualisatie in slideshare komt in veel gevallen niet overeen met de tekst: bij vragen 1, 2, 6 en 7!!! Wat is nou juist?

  4. Hey Dirk,

    Goed dat je scherp meekijkt!:) Je hebt gelijk, er is een verschil tussen de getallen in de post en op slideshare, maar bij beiden kloppen de cijfers. Het verschil zit hem in al dan niet afgerond (afgerond in de post, op slideshare tot 1 decimaal achter de komma) en de vermelding van het aantal mensen dat heeft gestemt:)

    De volgende keer dat de resultaten van de poll worden geprestenteerd zal ik de percentages wat groter weergeven (nu niet gemaakt op kleinere weergaven)

  5. It will be interesting to keep these surveys and project them in the MoMo exactly one year later. I wonder how accurate the audience is at predicting. Whilst I agree that Asia is not an indicator of European behavioue, I think that the Blyk concept may have been underestimated. These guys have certainly some of the most interesting behaviorial studies in the group 18-25.

  6. Sam,
    Ik bedoelde niet deze kleine verschillen. Ik bedoel dat de resultaten soms zijn omgedraaid. Kijk goed naar vraag 1:
    In de slides staat dat 93% wèl gebruik maakt van mobiel internet, in de tekst onder de slides dat 93% GEEN gebruik maakt van internet. En zo ook voor vragen 2, 6 en 7.

  7. Sam Warnaars

    @Dirk
    Thanks!

  8. Great polls! I’m a bit of a poll fiend myself, so I can appreciate the time and thought that goes into making polls such as this.

    Advertisements will still be around for a long time though. My personal opinion is that advertising will continue to grow and manifest itself in ever revolutionizing ways and continue to push limits.

    Mobile internet will play a large role in the future though.